Nunspeets Kleinkoor

© Barbara van der Linden

Het Nunspeets Kleinkoor is ontstaan in 1985. Sommige Nunspeters wilden graag vierstemmige muziek zingen, maar ze konden zich alleen aansluiten bij een koor met kerkelijke binding. Ze vonden elkaar en richtten het Nunspeets Kleinkoor op.

Sinds de oprichting is het koor geleid door Cees Luijten. In december 2021 hebben we een waardige opvolger gevonden in de persoon van Joalien van den Houten.

Elk jaar geven we vier à vijf concerten, onder meer met Kerstmis. Ons repertoire bestaat echter niet alleen uit religieuze maar ook uit wereldlijke muziek. Daarbij richten we ons niet op een specifieke periode maar putten we uit vijf eeuwen muziekgeschiedenis.

In het recente verleden hebben we onder meer werken gezongen van, in volgorde van hun geboortejaar: Des Prez, Tallis, Di Lasso, Sweelinck, Dowland, Purcell, Vivaldi, Händel, Bach, Mozart, Schubert, Mendelssohn, Brahms, Fauré, Hindemith, Poulenc, Britten, Renooij, Andriessen, Pärt, Luijten, Lauridsen, Jenkins, Rutter, Vasks, Whitacre en Gjeilo.

Het koor bestaat uit ca. 18 enthousiaste zangers en zangeressen, vooral afkomstig uit Nunspeet, maar ook uit Elspeet, Hulshorst, Ermelo en Harderwijk. De tenoren en bassen kunnen versterking gebruiken, wat bijdraagt aan een evenwichtige klank.

We repeteren anderhalf uur per week, op maandagavond van acht tot half tien in het gebouw van de Ontmoeting in Nunspeet. Lijkt het u aantrekkelijk om mee te komen zingen in ons koor? Stuur dan een mail naar info@nunspeetskleinkoor.nl , dan nemen wij contact met u op.

U kunt ons ook vinden op Instagram.

===================================================

Een gedachte over “Nunspeets Kleinkoor”